شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۱۲:۵۱

شرکت‌های ایرانی آماده سرمایه‌گذاری در پایانه نفتی جاسک هستند

باشگاه خبری فراساحل: عضو اصلی هیئت مدیره شرکت پایانه‌های نفتی ایران از استقبال و آمادگی تعدادی از شرکت‌های مطرح ایرانی برای سرمایه‌گذاری در پایانه نفتی جاسک خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا محمدکاظم نیکنام گفت: شرکت‌هاي ایرانی در صورت حضور برای سرمایه‌گذاری در پایانه نفتی جاسک قرار است این طرح را با مشارکت شرکت‌های خارجی به ثمر برسانند.


ایجاد پایانه جاسک، در جریان سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان مطرح شد که وزیر نفت نیز از آن استقبال کرد؛ احداث یک خط لوله ٢٢٠٠ کیلومتری و ساخت مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ٢٠ میلیون بشکه، از اقداماتی است که برای راه‌اندازی پایانه جاسک انجام خواهد شد. نیکنام با اعلام این که اکنون برای احداث این پایانه در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار هستیم، در این مورد خاطرنشان کرد: عزم دولت برای اجرای این طرح جدی است و هدفگذاری ما تسریع بخشیدن به روند آن است.


جاسک در ٤٠٠ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و طبق اعلام عضو اصلی هیئت مدیره شرکت پایانه‌های نفتی زمینی به مساحت حدود پنج هزار و ٧١٨ هکتاری برای احداث پایانه نفتی جاسک درنظرگرفته شده است. نیکنام با بیان اینکه تامین منابع مالی برای احداث، بهره‌برداری و در نهایت انتقال نفت خام به مقاصد تعیین شده، انجام می‌شود درباره جزئیات این سرمایه‌گذاری اظهار کرد: ٧٥درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش احداث خط لوله و ٢٥ درصد برای احداث پایانه (مخازن، خطوط بین جریانی مخازن، سیستم‌های آب آتش نشانی و ایمنی)، پایانه دریایی، سیستم‌های اندازه‌گیری و تاسیسات پمپاژ انجام خواهد شد.


وی با اشاره به احداث خط لوله هزار تا ١٠٥٠ کیلومتری گفت: مسیر این خط لوله از مناطق نفتخیز جنوب تا پایانه جاسک خواهد بود و خوراک موردنیاز برای پایانه جاسک را قرار است از مبادی نفتخیز تولیدی جنوب تامین کند. مطابق هدفگذاری صورت گرفته با احداث و بهره برداری از پایانه جاسک، این نقطه به بزرگترین پایانه صادراتی کشور بدل خواهد شد.


عضو اصلی هیئت مدیره شرکت پایانه‌های نفتی ایران در مورد مطالعات پایه برای احداث پایانه جاسک، از بازنگری در آن خبر داد و گفت: قرار است طراحی نهایی از سوی شرکت‌های خارجی صحه‌گذاری شود. نیکنام تصریح کرد: مدیریت مهندسی و توسعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران پروژه جاسک را اجرا می‎کند و ما به عنوان بهره‎بردار پایانه را تحویل می‎گیریم.



  کد خبر : 1940
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :